Regulaminy
Verdana | Arial | Times New Roman

Regulamin obowiązków Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej i jej członków w zakresie napraw lokali

                  Regulamin
obowiązków Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej i członków w zakresie
                 napraw lokali

                    §1
Celem niniejszego regulaminu jest ustalenie obowiązków Spółdzielni (PSM) oraz jej członków i właścicieli lokali niebędących członkami, zwanych poniżej użytkownikami - w zakresie napraw wewnątrz lokali.

                    §2
Podstawę prawną regulaminu stanowi § 75 Statutu PSM.

                    §3
Naprawami w rozumieniu regulaminu są roboty konserwacyjne, remontowe oraz wymiana zużytych lub uszkodzonych elementów wykończenia i wyposażenia wewnątrz lokali, a także konserwacja i naprawa balkonu lub loggii oraz konserwacja, naprawa lub wymiana stolarki.

                    §4
Spółdzielnia - Administracja osiedla zobowiązana jest do:
  1) przekazywania użytkownikom lokali, na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego podpisanego przez obydwie strony a zawierającego stan techniczny i wyposażenie lokalu, aktualne wskazania urządzeń pomiarowych z podaniem ich numerów identyfikacyjnych.
  2) wyegzekwowania od wykonawcy usunięcia wad, wynikających z niewłaściwego wykonania robót lub użytych materiałów budowlanych, jeżeli wady zostały ujawnione w okresie gwarancji lub rękojmi.

                    §5
Do obowiązków Spółdzielni w zakresie napraw lokali należą:
  1) usuwanie wad i usterek ujawnionych w okresie gwarancji i rękojmi,
  2) naprawy wszystkich instalacji wchodzących w zakres standardowego wyposażenia lokali, w tym:
     a) elektrycznej — do tablicy bezpiecznikowej włącznie, z wyłączeniem bezpieczników,
     b) wodociągowej — do urządzeń pomiarowych zużycia ciepłej i zimnej wody, przynależnych do mieszkania wraz z tymi urządzeniami pomiarowymi,
     c) kanalizacyjnej — piony (w całości) i poziomy znajdujące się w piwnicach,
     d) centralnego ogrzewania — łącznie z termozaworami i urządzeniami odczytowymi zużycia czynnika grzewczego (w tym również plomb),
     e) gazowej — z wyłączeniem kuchenek gazowych,
     f) domofonowej — z wyłączeniem aparatów wewnętrznych,
     g) wentylacyjnej.
   Powyższe nie obejmuje instalacji, przerobionych przez użytkownika we własnym zakresie, a także uszkodzeń zawinionych przez użytkownika.

  3) naprawy posadzek posiadających wady technologiczne,
  4) naprawy ścian i sufitów w przypadku pęknięć elementów konstrukcyjnych oraz naprawy uszkodzonej stolarki okiennej i drzwi balkonowych, z wyłączeniem okuć, uszczelnień oraz szyb,
  5) wymiana uszkodzonej stolarki okiennej i drzwi balkonowych może nastąpić wyłącznie na podstawie protokołu z wizji lokalnej, sporządzonego przez Administrację Osiedla. W przypadku uszkodzenia stolarki okiennej i drzwi balkonowych, spowodowanego brakiem konserwacji przez użytkownika (malowanie, regulacja, okresowa konserwacja okuć) lub nieprawidłowej eksploatacji, całkowity koszt wymiany lub naprawy stolarki ponosi użytkownik. Przy wymianie wadliwej stolarki okiennej i drzwi balkonowych, których uszkodzenia powstały bez winy ich użytkownika, jego udział w kosztach wynosi 50% ceny stolarki. Przy wymianie wadliwej stolarki standardowej na innego typu, użytkownik lokalu pokrywa różnicę pomiędzy ceną tego typu stolarki a 50% ceny stolarki standardowej. Za stolarkę standardową uznaje się taki jej rodzaj, jaki zamontowano w budynku na etapie inwestycyjnym lub stosowaną przez Spółdzielnię aktualnie przy wymianach takiej stolarki (z uwzględnieniem zmian technologicznych i materiałowych). Dopuszcza się wymianę stolarki okiennej przez      użytkownika. W tym przypadku stolarka powinna spełniać normy określone przez Spółdzielnię, zaś użytkownik z tytułu jej wymiany otrzymuje zwrot nakładów w wysokości 50% kosztu odpowiedniej stolarki zakupionej przez Spółdzielnię w tym samym roku, w którym użytkownik dokonał wymiany stolarki,
  6) wymiana klucza do drzwi, w których znajduje się domofon lub do drzwi wiodących do piwnicy, w ilości 1 szt. na lokal,
  7) usunięcie zniszczeń, powstałych wewnątrz lokalu wskutek awarii na częściach wspólnych Spółdzielni,
  8) malowanie balustrad loggii i balkonów.

                    §6
 Koszty napraw, o których mowa w § 5 pkt. 2, finansowane są ze środków przeznaczonych na eksploatację albo z funduszu przeznaczonego na remonty w Spółdzielni, w zależności od charakteru danej naprawy.

                    §7
 Do obowiązków użytkownika w zakresie napraw lokalu należy:                   
        1) malowanie sufitów i ścian lub tapetowanie, z częstotliwością gwarantującą stałe utrzymanie czystości,
        2) naprawa i wymiana urządzeń techniczno-sanitarnych wraz z armaturą, od urządzeń pomiarowych do przyborów sanitarnych oraz odpływów kanalizacyjnych do pionów,
        3) naprawa i wymiana kuchenek gazowych, które wykonywać mogą wyłącznie osoby posiadające wymagane prawem uprawnienia. W przypadku dokonywania zmian w instalacji gazowej wymagane jest uzyskanie zgody Administracji Osiedla na podstawie przedłożonego projektu technicznego wraz z niezbędnymi uzgodnieniami,
        4) naprawa i wymiana podłóg,
        5) naprawa i wymiana stolarki drzwiowej oraz okuć drzwiowych i okiennych, a także regulacja stolarki okiennej,
        6) naprawa wewnętrznej instalacji elektrycznej w lokalu, z bezpiecznikami włącznie, z wyłączeniem tablicy bezpiecznikowej.

                    §8
Wszelkie uszkodzenia w lokalu powstałe z winy użytkownika obciążają wyłącznie użytkownika. Dotyczy to również szkód powstałych w wyniku nieprzestrzegania obowiązków wymienionych w § 7.

                    §9
 Naprawy wewnątrz lokalu, o których mowa w § 7 mogą być wykonane przez Spółdzielnię za dodatkową odpłatnością użytkownika lokalu.

                    §10
 1. W przypadku przekazania lokalu przez użytkownika Spółdzielni, Spółdzielnia zleca rzeczoznawcy majątkowemu wykonanie operatu szacunkowego, ustalającego wartość rynkową lokalu z uwzględnieniem jego stanu technicznego.
 2. Koszty operatu ponosi użytkownik przekazujący lokal Spółdzielni.

                    §11
 Regulamin niniejszy uchwalony został przez Radę Nadzorczą Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej uchwałą nr 4 z dnia 28 marca 2019 roku.

                    §12
 Traci moc:
 Regulamin zatwierdzony przez Radę Nadzorczą Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej uchwałą nr 327 z dnia 26.11.1998 roku, oraz uchwała nr 35 z dnia 25.09.2003 roku.

                                            Uchwała Nr 4
                                          Rady Nadzorczej
                                 Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej
                                        z dnia 28 marca 2019 roku.

 w sprawie: przyjęcia Regulaminu obowiązków Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej i członków w zakresie napraw lokali.

    Rada Nadzorcza Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej działając w oparciu o § 75 Statutu Spółdzielni postanawia:

                                    §1
    Przyjąć Regulamin obowiązków Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej i członków w zakresie napraw lokali obejmujący właścicieli lokali nie mających członkostwa Spółdzielni stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

                                    §2
    Wykonanie uchwały poprzez opublikowanie Regulaminu na stronie internetowej Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej powierza się Zarządowi Spółdzielni.

                                    §3
    Uchwała wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

                                    §4
    Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr 327 Rady Nadzorczej z dnia 26.11.1998 r. oraz uchwała Nr 35 z dnia 25.09.2003 roku.

Otrzymują:
         1. Adm OBCH
            0JS i OM
            OBŚ
            OSB
            OWJ i ZS
         2. NC
         3. a/a

Data utworzenia:


Deklaracja dostępności