Regulaminy
Verdana | Arial | Times New Roman

Regulamin Rady Nadzorczej Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej

                             REGULAMIN
                         RADY NADZORCZEJ
              POZNAŃSKIEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ

 I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

                                          § 1
1. Rada Nadzorcza sprawuje nadzór i kontrolę nad działalnością Spółdzielni.
2. Rada Nadzorcza rozpatruje na posiedzeniach i rozstrzyga w drodze uchwał wszystkie sprawy pozostające w zakresie jej kompetencji.

                                          § 2
Rada działa na podstawie:
   1) ustawy z dnia 16 września 1982 r.- Prawo Spółdzielcze,
   2) ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych,
   3) postanowień Statutu,
   4) niniejszego Regulaminu.

                                          § 3
Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:
   1) Spółdzielni - należy przez to rozumieć Poznańską Spółdzielnię Mieszkaniową,
   2) Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej,
   3) Radzie      - należy przez to rozumieć Radę Nadzorczą Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej,
   4) Statucie    - należy przez to rozumieć Statut Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej,

                                          § 4
1. Rada działa w składzie statutowym.
2. Jeżeli członkiem Spółdzielni jest osoba prawna, do Rady może być wybrana osoba niebędąca członkiem Spółdzielni, umocowana przez osobę prawną.
3. Kadencja Rady wynosi 3 lata, zaczyna się od następnego dnia po ogłoszeniu wyników wyborów przez Kolegium, o którym mowa w § 1146 ust. 1 Statutu, do dnia ogłoszenia wyników wyborów przez Kolegium, o którym mowa w § 1146 ust.1 Statutu po kolejnym Walnym Zgromadzeniu, dokonującym wyborów Rady.
4. Utrata mandatu przed upływem kadencji następuje w przypadkach określonych w Statucie.

                                          § 5
Zakres działania Rady określa Statut Spółdzielni.

II. ORGANIZACJA PRACY RADY

                                          § 6
1. Rada na okres kadencji dokonuje wyboru ze swojego grona przewodniczącego, jego zastępcy oraz sekretarza Rady.
2. Posiedzenia Rady odbywają się co najmniej raz na trzy miesiące, z porządkiem obrad proponowanym przez przewodniczącego Rady.
                                          § 7
1. Pierwsze posiedzenie Rady po wyborach członków nowej Rady zwołuje przewodniczący Kolegium, o którym mowa w §120 ust.1 Statutu, w ciągu 28 dni po odbyciu ostatniej części Walnego Zgromadzenia, w celu ukonstytuowania się Rady. Przewodniczący Kolegium prowadzi obrady do czasu wyboru przewodniczącego Rady.
2. Wyboru przewodniczącego Rady dokonuje się w głosowaniu tajnym i uznaje za dokonany, jeśli wybór danej osoby nastąpił bezwzględną większością statutowego składu Rady.
3. Wyboru zastępcy przewodniczącego Rady, sekretarza Rady i przewodniczących komisji Rady dokonuje się w głosowaniu jawnym, chyba że Rada postanowi inaczej. Jeśli na daną osobę głosowała bezwzględna większość statutowego składu Rady, wybór uznaje się za dokonany.
4. W sytuacji, gdy w pierwszym głosowaniu żaden z kandydatów nie uzyskał bezwzględnej większości głosów ogólnej liczby członków Rady, wówczas do drugiego głosowania przechodzą dwie osoby, które uzyskały w pierwszym głosowaniu największą liczbę głosów.
5. W przypadku, gdy więcej niż dwie osoby uzyskały równą liczbę głosów w pierwszym głosowaniu, do kolejnego głosowania dopuszcza się wszystkich z równą liczbą głosów uzyskanych w poprzednim głosowaniu.
6. W przypadku niedokonania wyboru w trzecim głosowaniu zarządza się ponowne zgłaszanie kandydatów na daną funkcję i ponowne wybory.

                                                       § 8
1. Posiedzenia Rady zwołuje jej przewodniczący, a w razie jego nieobecności zastępca.
2. O zwołaniu posiedzenia zawiadamia się członków Rady na 7 dni przed terminem jego odbycia, w formie pisemnej lub przy wykorzystaniu poczty elektronicznej. W zawiadomieniu określa się termin, miejsce posiedzenia, proponowany porządek obrad wraz z projektami uchwał oraz tryb procedowania.
3. Rada proceduje w następujących trybach:
     - stacjonarnym,
     - za pomocą komunikatora internetowego,
     - pisemnym i poczty elektronicznej.
4. Każdy członek Rady, Zarządu i przewodniczący Rad Osiedli mogą zgłosić do przewodniczącego Rady wniosek o umieszczenie w porządku obrad konkretnej sprawy.
5. Przewodniczący Rady umieszcza zgłoszony w trybie ust. 4. wniosek w proponowanym porządku obrad posiedzenia.
6. Uchwała może być podjęta, jeżeli wszyscy członkowie Rady zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu lub o głosowaniu na piśmie bądź przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość albo w drodze poczty elektronicznej.
7. Uchwała może być również podjęta wynikiem głosów częściowo oddanych na posiedzeniu, częściowo na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość lub w drodze poczty elektronicznej.
8. Przy obliczaniu kworum uwzględnia się członków Rady uczestniczących przez oddanie głosu na posiedzeniu, na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość lub w drodze poczty elektronicznej.
9. Przewodniczący Rady zlicza głosy dotyczące poszczególnych uchwał, informuje członków podczas posiedzenia lub w dniu głosowania przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość lub w drodze poczty elektronicznej, a odnośnie głosów oddanych na piśmie w terminie 3. dni od daty głosowania, które uchwały zostały podjęte a które nie zostały podjęte, podając liczbę głosów za uchwałą, przeciw uchwale i wstrzymujących się.
10. Postanowienia § 12 i § 16 stosuje się odpowiednio.
11. Posiedzenie Rady zwołuje się także na żądanie członka Rady lub członka Zarządu, przy czym żądający obowiązany jest podać proponowany porządek obrad lub zamiar podjęcia określonej uchwały na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość lub w drodze poczty elektronicznej, w terminie tygodnia od dnia otrzymania żądania.
12. W przypadku niezwołania posiedzenia w określonym wyżej terminie lub niezarządzenia głosowania na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość lub w drodze poczty elektronicznej, żądający może samodzielnie zwołać posiedzenie, podając jego datę i miejsce albo zarządzić głosowanie na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość lub w drodze poczty elektronicznej.
13. Środkami porozumiewania się na odległość są poczta elektroniczna i komunikator internetowy, na który Spółdzielnia posiada licencję.

                   § 9
1. Posiedzenia Rady prowadzi przewodniczący Rady lub jego zastępca.
2. Otwierając posiedzenie przewodniczący obrad informuje o liczbie członków Rady uczestniczących w posiedzeniu i stwierdza prawidłowość zwołania zebrania i jego zdolność do podejmowania uchwał.
3. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć z głosem doradczym członkowie Zarządu oraz inne zaproszone osoby.
4. W celu wykonania swoich zadań Rada może żądać od Zarządu Spółdzielni wszelkich sprawozdań i wyjaśnień, przeglądać księgi i dokumenty oraz sprawdzać bezpośrednio stan majątku Spółdzielni.
5. Prawo wglądu we wszystkie dokumenty, księgi i sprawozdania przysługuje Radzie w granicach jej działania, jako organowi kolegialnemu.
6. Przebieg obrad Rady może być utrwalony za pomocą urządzeń rejestrujących dźwięk i obraz, o czym osoby biorące udział w posiedzeniu powinny być uprzedzone.
7. Członkowie Rady mają prawo żądać informacji, o których mowa w ust. 4. w oparciu o udzielone przez Radę pełnomocnictwo, określające zakres żądanych informacji.

                   § 10
1. Rada obraduje w sposób jawny, w obecności co najmniej połowy statutowego składu Rady, w tym przewodniczącego Rady lub jego zastępcy.
2. Jawność zostaje wyłączona, gdy omawiane są sprawy stanowiące z mocy odrębnych przepisów informację niejawną albo objęte tajemnicą handlową, a także w przypadku rozpatrywania indywidualnych spraw członków Spółdzielni.
3. Jawność może zostać wyłączona na wniosek członka Rady lub Zarządu, jeżeli jawne rozpatrywanie sprawy może narazić na szkodę ważny interes Spółdzielni lub członka Spółdzielni, względnie innych osób.
4. Wniosek o wyłączenie jawności obrad w przypadku, o którym mowa w ust. 2 i 3, podlega zatwierdzeniu przez Radę w drodze głosowania.
5. W utajnionych częściach posiedzenia Rady uczestniczą jej członkowie oraz za zgodą Rady członkowie Zarządu a także inne zaproszone osoby. Uczestnicy tej części posiedzenia zobowiązani są do zachowania tajemnicy.
6. Protokoły z utajnionej części posiedzenia są udostępniane tylko członkom Rady i Zarządu.

                   § 11
1. Rada przeprowadza głosowania i podejmuje uchwały w obecności co najmniej połowy statutowego składu Rady.
2. W przypadku braku kworum w momencie głosowania, przewodniczący obradom odracza głosowanie, zamyka lub przerywa obrady i zwołuje posiedzenie Rady w nowym terminie.

                   § 12
1. Przewodniczący obrad przedstawia projekt porządku obrad. Porządek obrad uchwala się zwykłą większością głosów.
2. Rada może podejmować uchwały jedynie w sprawach objętych porządkiem obrad podanym do wiadomości członkom Rady w formie pisemnej (łącznie z projektami uchwał), co najmniej na 7 dni przed posiedzeniem Rady. Zarząd za zgodą przewodniczącego Rady, w sprawach niecierpiących zwłoki, może wnieść do porządku obrad Rady tematy, w terminie 2. dni przed posiedzeniem, o których członkowie zostaną powiadomieni i otrzymają kompletne dokumenty pocztą elektroniczną.
3. Rada może skreślić z porządku obrad poszczególne sprawy, odłożyć ich rozpatrywanie do następnego posiedzenia oraz zmienić kolejność rozpatrywania spraw objętych porządkiem obrad.

                   § 13
1. Po przedstawieniu przez referentów sprawy zamieszczonej w danym punkcie porządku obrad i uzyskaniu wyjaśnień Zarządu, opinii właściwych komisji Rady lub rzeczoznawców, przewodniczący otwiera dyskusję, udzielając głosu uczestnikom posiedzenia w kolejności zgłaszania się.
2. Przewodniczący obrad może udzielić głosu poza kolejnością członkom Zarządu i innym osobom w celu udzielenia wyjaśnień w sprawach będących przedmiotem dyskusji.

                   § 14
Przewodniczący obrad może przerwać posiedzenie na czas określony, w szczególności w następujących wypadkach:
   1) niemożności rozpatrzenia wszystkich punktów zatwierdzonego porządku obrad,
   2) braku kworum w momencie zarządzenia głosowania,
   3) zakłócenia prowadzenia obrad.

                   § 15
Dla zapewnienia sprawności prowadzenia obrad przewodniczący może zwracać mówcom uwagę w sprawach dotyczących czasu i treści wypowiedzi oraz jej formy, w szczególności w przypadku powtórzenia zgłoszonych wcześniej argumentów.
                   §16
1. Z obrad Rady sporządza się protokół, który podpisują przewodniczący i sekretarz Rady.
2. Protokół winien zawierać:
   1) listę obecności,
   2) porządek obrad,
      3) przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,
      4) informację o przebiegu posiedzenia oraz skrót wypowiedzi,
      5) teksty przyjętych uchwał, stanowisk i wniosków,
      6) inne dokumenty i materiały zgłoszone do protokołu.
3. Uchwały Rady w sprawach wynikających ze stosunku członkostwa i innych, w których członkowi przysługuje odwołanie do Walnego Zgromadzenia, powinny być zaprotokołowane wraz z uzasadnieniem.
4. Protokół z posiedzenia Rady przesyła się do członków Rady pocztą elektroniczną w terminie 14. dni po posiedzeniu oraz wykłada się do wglądu na kolejnym jej posiedzeniu.
5. Członkowie Rady mogą zgłaszać poprawki i uzupełnienia do protokołu pocztą elektroniczną w terminie 7. dni od jego otrzymania. O ich uwzględnieniu decyduje Rada, po wysłuchaniu wyjaśnień wnoszącego poprawki, w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy statutowego składu Rady.

                                      §17
1. Członkowi Spółdzielni przysługuje prawo do przeglądania protokołów Rady, za wyjątkiem spraw indywidualnych członków oraz zawierających informacje niejawne bądź objęte tajemnicą handlową, lub których rozpatrywanie odbywało się z wyłączeniem jawności (§ 10 ust. 2 i 3).
2. Członkowi Spółdzielni przysługuje prawo zapoznania się z uchwałami Rady, z wyjątkiem spraw wskazanych w ust. 1.
3. Uprawnienia przewidziane w ust. 1 i ust. 2 nie obejmują także treści protokołów i uchwał, których ujawnienie naruszyłoby powszechnie obowiązujące przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.

III. UCHWAŁY
                                      § 18
Rada podejmuje uchwały w drodze głosowania, rozstrzygając sprawy należące do jej właściwości.

                                      § 19
Osoba referująca projekt uchwały, do czasu rozpoczęcia głosowania, może wycofać wniesiony przez siebie projekt.

                                      § 20
Uchwała Rady musi zawierać:
      1) numer, datę oraz tytuł,
      2) podstawę prawną,
      3) treść merytoryczną,
      4) określenie odpowiedzialnych za jej wykonanie,
      5) termin wejścia w życie,
      6) pouczenie o trybie i terminie wniesienia odwołania, jeżeli od uchwały przysługuje prawo wniesienia odwołania,
      7) podpis prowadzącego obrady i sekretarza.

                                      § 21
Prowadzący obrady Rady przekazuje uchwały Zarządowi w terminie 3. dni od daty ich podjęcia.

                   § 22
Członek Rady, który nie zgadza się z treścią podjętej uchwały, może zgłosić do protokołu, w trakcie trwania posiedzenia, swoje odrębne zdanie wraz z uzasadnieniem.

                   § 23
1. Uchwały Rady są ważne, jeśli zostały podjęte w obecności co najmniej połowy statutowego składu Rady, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2, oraz były objęte porządkiem obrad.
2. Obecność 2/3 statutowego składu Rady wymagana jest przy podejmowaniu uchwał w sprawach:
   1) wyboru i odwołania członków Zarządu,
   2) uchwalania planów rzeczowo-finansowych Spółdzielni,
   3) ustalania zasad gospodarki finansowej jednostek wydzielonych na wewnętrznym rozrachunku gospodarczym.
3. Uchwały Rady zapadają bezwzględną większością głosów (z wyjątkiem wyboru i odwołania członków Zarządu, przewodniczącego Rady, jego zastępcy, sekretarza Rady i przewodniczących komisji oraz uchwalania porządku obrad i protokołu Rady).
4. Rada prowadzi rejestr swoich uchwał, a także okresowo przeprowadza kontrole ich wykonania.

IV. GŁOSOWANIA

                   § 24
Po zarządzeniu głosowania można zabrać głos tylko w celu złożenia wniosku formalnego lub zapytania o treść wniosku będącego przedmiotem głosowania. Głos może być udzielony jedynie przed rozpoczęciem głosowania.

                   § 25
1. Głosowanie nad projektami uchwał odbywa się w następującej kolejności:
  1) poprawki, których przyjęcie rozstrzyga o poddaniu pod głosowanie innych poprawek,
  2) pozostałe poprawki,
  3) projekt uchwały w całości, wraz z przyjętymi uprzednio poprawkami.
2. Kolejność głosowania w ramach danego punktu ustala przewodniczący.
3. Przy równej liczbie głosów „za” i „przeciw” wraz z „wstrzymującymi się” przeprowadza się ponowne głosowanie w sprawie uchwały. W przypadku ponownego głosowania jawnego nad tą samą uchwałą, w wyniku którego   została uzyskana taka sama liczba głosów „za” i „przeciw” wraz z „wstrzymującymi się”, głosowanie przenosi się na następne posiedzenie Rady.
                                      § 26
Przewodniczący może odroczyć głosowanie nad całością projektu uchwały na czas niezbędny do stwierdzenia, czy wskutek przyjętych poprawek nie występują sprzeczności z ogólnie obowiązującymi przepisami, innymi uchwałami oraz między poszczególnymi postanowieniami uchwały.

                                      § 27
1. Głosowanie na posiedzeniach Rady odbywa się jawnie, z wyjątkiem wyboru i odwołania członków Zarządu oraz przewodniczącego Rady. Na żądanie większości obecnych na posiedzeniu członków Rady, przewodniczący     zarządza głosowanie tajne również w innych sprawach.
2. Członek Rady nie może uczestniczyć w głosowaniu nad uchwałą w sprawie wyłącznie go dotyczącej.
                                      § 28
1. Głosowanie jawne odbywa się mandatami.
2. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do wyniku głosowania, zgłoszonych przez członka Rady, przewodniczący zarządza powtórne głosowanie.
3. W przypadku ponownych wątpliwości przewodniczący zarządza głosowanie imienne.

                                      § 29
1. Głosowanie imienne odbywa się w ten sposób, że sekretarz Rady wyczytuje nazwiska członków Rady w kolejności alfabetycznej, a wyczytani odpowiadają: „za”, przeciw” albo „wstrzymuję się”.
2. Odpowiedzi członków Rady odnotowuje się w protokole głosowania.

                                      § 30
1. Głosowanie tajne odbywa się w formie pisemnej.
2. Na karcie do głosowania umieszcza się treść pytania lub wniosku, którego dotyczy głosowanie oraz słowa „za”, „przeciw”, „wstrzymuję się”.
3. Postawienie znaku „X”:
     1) przy słowie „za”, oznacza głos za,
     2) przy słowie „przeciw” oznacza głos przeciw,
     3) przy słowie „wstrzymuję się” oznacza głos wstrzymujący się od głosowania.
4. Niepostawienie znaku „X” albo postawienie znaku „X” przy więcej niż jednym słowie oznacza głos nieważny.

                                      § 31
1. Dla przeprowadzenia głosowań tajnych powołuje się na czas trwania głosowania komisję skrutacyjną w składzie minimum 2. osób. Komisja wybiera ze swego grona przewodniczącego.
2. Komisja skrutacyjna przygotowuje karty do głosowania, przeprowadza głosowanie, zlicza głosy, sporządza protokół i przekazuje wyniki przewodniczącemu.
3. Przewodniczący komisji ogłasza wyniki głosowania.

                                      § 32
Przy ustalaniu wyników głosowania obowiązują następujące zasady:
     1) zwykła większość głosów znaczy, że liczba głosów „za” jest większa niż liczba głosów „przeciw”,
     2) bezwzględna większość głosów znaczy, że liczba głosów „za” jest większa niż suma pozostałych ważnie oddanych głosów tj. „przeciw” i „wstrzymujących się”,
     3) bezwzględna większość statutowego składu Rady znaczy, że liczba głosów oddanych „za” jest większa niż wynosi połowa statutowego składu Rady.

V. KOMISJE RADY

                                      § 33
1. Rada może powołać ze swego grona komisje problemowe.
2. Zakres działania komisji Rady określa, przed ich powołaniem, Regulamin uchwalony przez Radę.
3. Rada dokonuje wyboru ze swego grona przewodniczących komisji.

                                      § 34
1. Komisja składa się z 3. do 6. członków Rady.
2. Każdy członek Rady, za wyjątkiem jej przewodniczącego, obowiązany jest aktywnie uczestniczyć w pracach co najmniej jednej komisji.
3. Na posiedzenia komisji mogą być zapraszani z głosem doradczym członkowie Zarządu oraz inne osoby.
4. Komisje mogą odbywać wspólne posiedzenia. Wspólnemu posiedzeniu przewodniczy osoba uzgodniona przez przewodniczących zainteresowanych komisji.
5. Przed wydaniem opinii lub wniosków, komisje mogą przeprowadzić kontrole podlegających im rodzajów działalności Spółdzielni, w co najmniej dwuosobowych zespołach. Protokół z czynności kontrolnych podpisują wszyscy członkowie, którzy je wykonywali.
6. Opinie i wnioski komisji przyjmuje się zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków komisji. W przypadku równej ilości głosów komisja przedkłada obie propozycje Radzie.
7. Z posiedzenia komisji sporządza się protokół podpisany przez jej przewodniczącego.
8. Wnioski i opinie komisji rozpatrywane są przez Radę.

VI. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE ZARZĄDU

                                      § 35
1. Rada wybiera i odwołuje członków Zarządu bezwzględną większością głosów statutowego składu Rady w głosowaniu tajnym.
2. Wyboru członków Zarządu dokonuje się spośród nieograniczonej liczby kandydatów.

                                      § 36
1. Rada ogłasza konkurs na wybór członków Zarządu.
2. Przed ogłoszeniem konkursu Rada określa jego warunki.
3. Wyboru Prezesa Zarządu, jego zastępcy (lub zastępców) dokonuje się w odrębnych głosowaniach.
4. Kandydaci przed głosowaniem dokonują swojej prezentacji. Członkowie Rady mogą kandydatom zadawać pytania.
5. Rada wybiera ze swego grona 3-osobową komisję skrutacyjną do przeprowadzenia wyborów.
6. Komisja skrutacyjna sporządza listę kandydatów, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie.
7. Wybory przeprowadza się przy pomocy kart do głosowania, na których są umieszczone nazwiska i imiona kandydatów w kolejności alfabetycznej. Głosowanie odbywa się poprzez złożenie karty do głosowania do urny, w obecności komisji skrutacyjnej.
8. Głosujący stawia znak „X” przy nazwisku kandydata, na którego głosuje.
9. Głos jest nieważny, jeżeli karta do głosowania:
      a) zawiera większą liczbę nazwisk niż ustalona przez komisję skrutacyjną,
      b) jest przekreślona lub zawiera dopiski,
      c) zawiera przy nazwiskach większą liczbę znaków „X” niż jeden.
10. Liczbę głosów oddanych na poszczególnych kandydatów oblicza komisja skrutacyjna, która z czynności tych sporządza protokół. Przewodniczący komisji ogłasza wyniki głosowania.
11. W sytuacji, gdy w pierwszym głosowaniu żaden z kandydatów nie uzyskał bezwzględnej większości głosów statutowego składu Rady, wówczas do drugiego głosowania przechodzą dwie osoby, które uzyskały w pierwszym głosowaniu największą liczbę głosów. Dopuszcza się możliwość trzykrotnego głosowania nad wyborem kandydata na członka Zarządu.
12. W przypadku, gdy więcej niż dwie osoby uzyskały równą liczbę głosów w pierwszym głosowaniu, do drugiego głosowania dopuszcza się wszystkich z równą liczbą głosów.
13. W przypadku uzyskania przez kandydatów równej liczby głosów w drugim głosowaniu, przeprowadza się ponowne wybory spośród tych kandydatów.
14. W przypadku niedokonania wyboru członka Zarządu w trzecim głosowaniu, Rada zarządza ponowny konkurs.

                                      § 37
1. Odwołanie członka Zarządu przez Radę jest możliwe w każdym czasie i wymaga pisemnego uzasadnienia.
2. Rada podejmując uchwałę o odwołaniu członka Zarządu w głosowaniu tajnym, podejmuje także decyzję o zachowaniu bądź rozwiązaniu stosunku pracy.
3. W zakresie nieuregulowanym, odpowiednie zastosowanie mają postanowienia § 36 niniejszego regulaminu.

VII. CZŁONEK RADY

                                      § 38
1. Przewodniczący reprezentuje Radę na zewnątrz.
2. Członek Rady reprezentuje Radę na zewnątrz wyłącznie na podstawie i w granicach udzielonego mu przez Radę upoważnienia.

                                      § 39
1. Członka Rady obowiązuje obecność i czynny udział w posiedzeniach Rady i komisji, do których został delegowany.
2. Członek Rady potwierdza swą obecność na posiedzeniach Rady podpisem na liście obecności lub jego obecność jest potwierdzana przez przewodniczącego na liście obecności.
3. Nieobecność na posiedzeniu Rady wymaga złożenia pisemnego usprawiedliwienia przewodniczącemu Rady lub jego zastępcy przed posiedzeniem lub najpóźniej w terminie 14. dni po posiedzeniu Rady.
4. Opuszczając posiedzenie Rady, przed jego zakończeniem, członek Rady zobowiązany jest poinformować o tym przewodniczącego obrad.
5. Postanowienia ust. 2 – 4 stosuje się odpowiednio do posiedzeń komisji Rady.

                   § 40
1. Członek Rady ma prawo składać zapytania do przewodniczącego Rady oraz do Zarządu.
2. Przewodniczący Rady lub członek Zarządu udzielają odpowiedzi ustnie na posiedzeniu Rady lub pisemnie, nie później niż w terminie 30. dni od złożenia zapytania.

                   § 41
1. W razie konieczności Rada może oddelegować jednego lub kilku członków do czasowego pełnienia funkcji członka lub członków Zarządu.
2. W okresie pełnienia funkcji członka Zarządu, członkostwo w Radzie ulega zawieszeniu. Po zakończeniu okresu oddelegowania członkostwo w Radzie zostaje automatycznie przywrócone.

                   § 42
1. Członkowie Rady zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy w zakresie uzyskanych informacji dotyczących wewnętrznych dokumentów Spółdzielni, a w szczególności umów, których treść powinna pozostać poufna (tajemnica handlowa) oraz dokumentów, które Spółdzielnia pozyskuje od jednostek zewnętrznych.
2. Członek Rady obowiązany jest przestrzegać powszechnie obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych w zakresie uzyskanych informacji, w związku z pełnioną funkcją.

                   § 43
1. Nie można być jednocześnie członkiem Rady i Zarządu.
2. Zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej oraz zakaz pozostawania w stosunku pracy ze Spółdzielnią lub świadczenia odpłatnych usług na rzecz Spółdzielni przez członków Rady określa Statut Spółdzielni.

                   § 44
Zasady wynagradzania członków Rady określa Statut Spółdzielni.

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

                   § 45
1. Protokoły Rady wraz z dokumentacją z jej posiedzeń przechowywane są w biurze Zarządu Spółdzielni, co najmniej przez 10 lat.
2. Obsługę kancelaryjną oraz protokołowanie posiedzeń Rady i komisji zapewnia Zarząd.

                   § 46
Regulamin został zatwierdzony uchwałą nr 3 przez Walne Zgromadzenie Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, odbyte w częściach w dniach 04, 08, 10, 15, 17, 21 listopada 2022 roku.
                   § 47
Traci moc:
Regulamin zatwierdzony uchwałą nr 13 przez Walne Zgromadzenie Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, odbyte w częściach w dniach 19, 20, 21, 24, 26 i 27 kwietnia 2017 roku.

Data utworzenia:


Deklaracja dostępności