Regulaminy
Verdana | Arial | Times New Roman

Regulamin Rad Osiedli Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej
                              REGULAMIN 
                              RAD OSIEDLI 
               POZNAŃSKIEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

                                   §1
Regulamin określa szczegółowy zakres działania, tryb obradowania oraz sposób podejmowania 
uchwał i inne sprawy organizacyjne Rady Osiedla.


                                   §2
1. Rada Osiedla jest organem statutowym samorządu spółdzielczego.
2. Rada Osiedla na posiedzeniach rozpatruje sprawy określone w § 137 Statutu Poznańskiej 
   Spółdzielni Mieszkaniowej.


                                   §3
Rada działa zgodnie z postanowieniami:
     a) Statutu Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej,
     b) niniejszego Regulaminu.


                                   §4
Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:
     1) Spółdzielni - należy przez to rozumieć Poznańską Spółdzielnię Mieszkaniową,
     2) Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Poznańskiej Spółdzielni 
                   Mieszkaniowej,
     3) Radzie   - należy przez to rozumieć Radę Osiedla Poznańskiej Spółdzielni
                   Mieszkaniowej,
     4) Statucie - należy przez to rozumieć Statut Poznańskiej Spółdzielni
                   Mieszkaniowej.


                                   §5
Terenem działania Rady jest jednostka organizacyjna Spółdzielni zwana dalej Osiedlem. Osiedle 
może obejmować kilka jednostek terytorialnych Spółdzielni w obszarze danej części Walnego 
Zgromadzenia.


II. SKŁAD I STRUKTURA RADY OSIEDLA


                                   §6
1. Liczbę członków Rady ustala Rada Nadzorcza zgodnie z § 135 ust. 1 i 3 Statutu.
2. Członkowie Rady wybierani są w trybie określonym w §135 Statutu.
3. Uzupełnienie składu Rady w trakcie kadencji następuje zgodnie § 136 ust. 4 i 5 Statutu.


                                   §7
Kadencja Rady trwa cztery lata. Zaczyna się od następnego dnia po ogłoszeniu wyników 
wyborów i trwa do dnia ogłoszenia wyników wyborów po kolejnej części Walnego 
Zgromadzenia, dokonującej wyborów członków Rady po upływie kadencji.


                                    §8
1. Mandat członka Rady wygasa z upływem kadencji, na którą został wybrany.
2. Utrata mandatu przed upływem kadencji następuje na zasadach określonych w § 136 Statutu.
3. Członek Rady może być odwołany przez zebranie wyborcze Rady lub w ramach danej części 
   Walnego Zgromadzenia, do której należy członek Rady, zwykłą większością głosów.


									§9
1. Pierwsze posiedzenie w nowej kadencji Rady, w celu ukonstytuowania się, zwołuje 
 przewodniczący Rady Nadzorczej lub upoważniony przez niego członek Rady Nadzorczej 
 w terminie 21. dni od daty jej wyboru.
2. Rada wybiera ze swojego grona przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i sekretarza.
3. Wyboru przewodniczącego dokonuje się w głosowaniu tajnym i uznaje za dokonany, 
 jeśli wybór danej osoby nastąpił bezwzględną większością ustalonego składu Rady.
4. Wyboru zastępcy przewodniczącego oraz sekretarza dokonuje się w głosowaniu jawnym, 
 chyba że Rada postanowi inaczej. Wybór uznaje się za dokonany, jeśli na daną osobę 
 głosowała bezwzględna większość ustalonego składu Rady.
5. Rada w każdym czasie może dokonać zmiany przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego 
 oraz sekretarza, zachowując zasadę, że osoba wybrana w głosowaniu tajnym jedynie 
 w tej drodze może zostać odwołana.
6. W przypadku przeprowadzania wyborów tajnych Rada wybiera dwuosobową Komisję 
 Skrutacyjną spośród swych członków nie będących kandydatami do wybieranych funkcji.
7. Rada może powołać komisje i określić jej zakres działania.


III. ORGANIZACJA PRACY RADY

									§10
 Zakres działania Rady określa §137 Statutu Spółdzielni.

									§11
1. Rada utrzymuje stałą więź z mieszkańcami i współdziała z nimi w rozwiązywaniu problemów 
 związanych z miejscem zamieszkania oraz zasięga ich opinii.
 W tym celu:
   a) Rada może organizować spotkania z mieszkańcami (stroną techniczną organizacji tych 
    spotkań zajmuje się Administracja Osiedla),
   b) Rada informuje mieszkańców o swoich działaniach i zamierzeniach w formie 
    materiałów informacyjnych wywieszanych w miejscach ogólnodostępnych a także za 
    pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji,
   c) członkowie Rady przynajmniej raz w miesiącu pełnią dyżury, w czasie których 
    mieszkańcy mogą zgłaszać swoje problemy, wnioski, uwagi i opinie,
   d) Rada może przeprowadzać w określonych sprawach badania opinii społecznej 
    mieszkańców Osiedla.
2. Rada realizuje swoje zadania poprzez:
   a) posiedzenia Rady,
   b) prace komisji, jeżeli zostały powołane,
   c) dyżury członków Rady i spotkania z mieszkańcami,
   d) wizje lokalne.
3. Posiedzenia Rady zwołuje jej przewodniczący, a w razie jego nieobecności zastępca, 
 co najmniej raz na dwa miesiące.
4. Posiedzenie Rady zwołuje się także na wniosek 1/3 członków Rady lub wniosek Zarządu 
 w terminie dwóch tygodni od daty zgłoszenia wniosku. Wniosek o zwołanie musi zawierać 
 proponowany porządek obrad i projekty uchwał będące jego przedmiotem.
5. O terminie posiedzenia zawiadamia się członków Rady w formie pisemnej 
 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na 7 dni przed terminem jego odbycia. 
 W zawiadomieniu określa się termin, miejsce posiedzenia, proponowany porządek obrad 
 wraz z projektami uchwał. W szczególnych przypadkach zwołanie posiedzenia Rady może 
 nastąpić w innym trybie.

									§12
1. Posiedzenia Rady organizuje oraz prowadzi przewodniczący Rady a w razie jego 
  nieobecności zastępca.
2. Otwierając posiedzenie przewodniczący zebrania informuje o liczbie członków Rady 
  uczestniczących w posiedzeniu i stwierdza prawidłowość zwołania zebrania i jego zdolność  
  do podejmowania uchwał.
3. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć z głosem doradczym Kierownik Administracji 
  lub osoba przez niego upoważniona, członkowie Rady Nadzorczej i Zarządu Spółdzielni 
  oraz inne zaproszone osoby.
4. Członkowie Rady Nadzorczej wybrani z danej części Walnego Zgromadzenia 
  są zobowiązani do uczestniczenia w obradach Rady Osiedla.
5. W sprawach formalnych przewodniczący udziela głosu poza kolejnością zgłaszania się.

									§13
1. Administracja Osiedla udostępnia do wiadomości zaproszonych uczestników posiedzenia 
 materiały dotyczące spraw ujętych w porządku obrad.
2. W sprawach pilnych, wniesionych poza porządkiem obrad proponowanym 
 w zawiadomieniach, można wnieść pisemny projekt uchwały bezpośrednio na posiedzeniu 
 Rady.
									§14
1. W posiedzeniach Rady biorą udział z prawem do głosowania członkowie Rady
2. Członek Rady nie bierze udziału w głosowaniu nad uchwałą w sprawie osobiście 
 go dotyczącej.
									§15
1. Postanowienia Rady zapadają w formie uchwał.
2. Uchwały Rady są ważne, jeżeli zostały podjęte w obecności przynajmniej połowy składu 
 Rady.
3. Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów członków obecnych na posiedzeniu.
4. Rada podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym. Głosowanie tajne odbywa się na żądanie 
 większości członków Rady obecnych na posiedzeniu.

									§16
1. W przypadku wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii, innych sytuacji 
 kryzysowych będących następstwem katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących 
 znamiona klęski żywiołowej lub w przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej lub 
 innego stanu nadzwyczajnego w rozumieniu konstytucji RP, oraz braku możliwości, 
 z podanych wyżej przyczyn, zwołania posiedzenia Rady w siedzibie Administracji Osiedla, 
 przewodniczący Rady może zwołać i przeprowadzić posiedzenie Rady proponując datę jego 
 odbycia, porządek obrad lub podjęcie określonej uchwały za pośrednictwem poczty 
 elektronicznej lub, w wyjątkowych, indywidualnych przypadkach, na piśmie oraz określa 
 termin odbycia głosowania. Przewodniczący Rady może za zgodą wszystkich członków danej 
 Rady odbyć posiedzenie za pośrednictwem komunikatora internetowego.
2. Uchwała może być podjęta, jeżeli wszyscy członkowie Rady zostali zawiadomieni.
3. Uchwała zostaje podjęta wynikiem głosów częściowo oddanych za pośrednictwem poczty 
 elektronicznej i na piśmie. Głos oddany w formie pisemnej składa się najpóźniej w ciągu 
 2. dni od daty odbycia głosowania za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4. Przy obliczeniu kworum uwzględnia się członków Rady uczestniczących przez oddanie głosu  
 za pośrednictwem poczty elektronicznej i na piśmie.
5. Przewodniczący Rady w terminie 2. dni od dnia zliczenia głosów oddanych za 
   poszczególnymi uchwałami informuje członków, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub
   pisemnie, które uchwały zostały podjęte a które nie zostały podjęte podając liczbę głosów za 
   uchwałą, przeciw uchwale i wstrzymujących się.
6. Postanowienia § 11 ust. 4 i 5, § 12 ust. 1, § 21 oraz § 22 ust. I i 3 stosuje się odpowiednio.

									§17
    Przy ustalaniu wyników głosowania obowiązują następujące zasady:
       1) zwykła większość głosów znaczy, że liczba głosów „za" jest większa niż liczba głosów 
        „przeciw",
       2) bezwzględna liczba głosów znaczy, że liczba głosów „za" jest większa niż suma 
        pozostałych ważnie oddanych głosów tj. „przeciw i wstrzymujących się",
       3) bezwzględna większość ustalonego składu Rady znaczy, że liczba głosów oddanych 
        „za" jest większa niż wynosi połowa ustalonego składu Rady.

									§18
    Uchwała Rady zawierać musi:
       1) numer, datę oraz tytuł,
       2) podstawę prawną,
       3) treść merytoryczną,
       4) określenie adresatów,
       5) termin wejścia w życie,
       6) podpis prowadzącego zebranie i sekretarza.

									§19
    Prowadzący zebranie Rady przekazuje uchwały w formie pisemnej lub dokumentowej 
    do wiadomości Zarządu i Rady Nadzorczej w terminie do dwóch tygodni od daty 
    ich uchwalenia.

									§20
    Członek Rady, który nie zgadza się z treścią podjętej uchwały może zgłosić do protokołu swoje 
    odrębne zdanie wraz z uzasadnieniem.

									§21
    1. Z obrad Rady sporządza się protokół, który podpisują przewodniczący zebrania i sekretarz 
      oraz protokolant.
    2. Protokół winien zawierać:
       1) listę obecności,
       2) porządek obrad,
       3) informację o przyjęciu protokołu z poprzedniego posiedzenia,
       4) informację o przebiegu posiedzenia,
       5) teksty przyjętych uchwał, stanowisk i wniosków,
       6) inne dokumenty i materiały zgłoszone do protokołu.
    3. Protokół z posiedzenia Rady przesyła się do członków Rady pocztą elektroniczną 
      lub w sposób tradycyjny w terminie 14. dni po posiedzeniu Rady.
    4. Członkowie Rady mogą zgłaszać poprawki i uzupełnienia do protokołu pocztą elektroniczną 
      lub w sposób tradycyjny w terminie 5. dni od otrzymania protokołu. O ich uwzględnieniu 
      decyduje Rada na następnym swoim posiedzeniu, po wysłuchaniu wyjaśnień wnoszącego 
      poprawki, w głosowaniu jawnym, przy obecności co najmniej połowy ustalonego składu 
      Rady.

									§ 22
1. Członka Rady obowiązuje obecność i czynny udział w posiedzeniach Rady.
   Regulamin Rad Osiedli PSM
2. Członek Rady potwierdza swoją obecność na posiedzeniach Rady podpisem na liście 
  obecności.
3. Nieobecność na posiedzeniu Rady wymaga złożenia pisemnego usprawiedliwienia 
  Przewodniczącemu Rady przed posiedzeniem lub najpóźniej w terminie 3. dni 
  po posiedzeniu Rady.
4. Opuszczając posiedzenie Rady przed jego zakończeniem, członek Rady zobowiązany jest 
  poinformować o tym przewodniczącego zebrania.

									§23
1. Członek Rady ma prawo składać zapytania do przewodniczącego Rady oraz kierownika 
  administracji.
2. Przewodniczący Rady lub kierownik Administracji udzielają odpowiedzi ustnie 
  na posiedzeniu Rady lub nie później niż w terminie 30 dni od złożenia zapytania.

									§24
1. Członkowie Rady zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy w zakresie uzyskanych 
  informacji dotyczących wewnętrznych dokumentów Spółdzielni, a w szczególności umów, 
  których treść powinna pozostać poufna (tajemnica handlowa) oraz dokumentów, które 
  Spółdzielnia pozyskuje od jednostek zewnętrznych.
2. Członek Rady obowiązany jest przestrzegać przepisów rozporządzenia Parlamentu 
  Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób 
  fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego 
  przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz Ustawy z dnia 10 maja 
  2018 r. o ochronie danych osobowych, w zakresie uzyskanych, w związku z pełnioną 
  funkcją, danych osobowych członków, mieszkańców i pracowników Spółdzielni 
  oraz kontrahentów Spółdzielni.
3. Rada za podjęte uchwały odpowiada przed członkami tej części Walnego Zgromadzenia, 
  na terenie której działa.

									§25
1. Przewodniczący a w razie jego nieobecności zastępca, reprezentuje Radę na zewnątrz.
2. Członek Rady reprezentuje Radę na zewnątrz wyłącznie na podstawie i w granicach 
 udzielonego mu przez Radę upoważnienia.


IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

									§26
Rada składa sprawozdanie ze swojej działalności tej części Walnego Zgromadzenia, na terenie 
której działa i przekazuje je Radzie Nadzorczej oraz Zarządowi.

									§27
Rada zobowiązana jest do udzielania odpowiedzi na złożone skargi i wnioski członków 
Spółdzielni i innych mieszkańców Osiedla w ciągu 1. miesiąca od daty wpływu, 
a w przypadkach wymagających przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego 
w ciągu 2. miesięcy od daty wpływu.

									§28
1. Rada prowadzi rejestr swoich uchwał, a także okresowo przeprowadza kontrole 
 ich wykonania.
2. Obsługę Rady zapewnia Administracja Osiedla.
3. Dokumenty związane z działalnością Rady przechowuje Administracja Osiedla.
 Regulamin Rad Osiedli FSM          
 
									$29 
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie postanowienia Statutu Spółdzielni przy uwzględnieniu innych obowiązujących przepisów. 

									$30 
Regulamin niniejszy uchwalony został przez Radę Nadzorczą Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej uchwałą nr 10 z dnia 23.04.2020 r. i wchodzi w życie z dniem uchwalenia. 

									$31 
Traci moc: Regulamin zatwierdzony przez Radę Nadzorczą Spółdzielni w dniu 28.11.2019 r. uchwałą nr 31. 





							Uchwała Nr 10 
							Rady Nadzorczej 	
				Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej 

					z dnia 23 kwietnia 2020 roku 

w sprawie: uchwalenia „Regulanimu Rad Osiedli Poznańkiej Spółdzielni 
		   Mieszkaniowej” 

Rada Nadzorcza Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej działając na 
podstawie $ 119 ust. 1 pkt. 18 Statutu Spółdzielni postanawia: 

								$1 
Uchwalić „Regulanim Rad Osiedli Poznańkiej Spółdzielni Mieszkaniowej” 
w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały. 

								$2 
Traci moc uchwała nr 31 Rady Nadzorczej PSM z dnia 28 listopada 2019 roku 
w sprawie uchwalenia „Regulanimu Rad Osiedli Poznańkiej Spółdzielni 
Mieszkaniowej” 

								$3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 

								$4 
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Spółdzielni. 



Otrzymują: 
1. Adm. Osiedli: OBCH 
				OBŚ 
				OSB 
				OJIIIS 
				OWŁ 
				OWJ i ZS
2. EE 
3. a/a 
Data utworzenia:


Deklaracja dostępności